Umiejętności



 
IndeksIndeks  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  Zaloguj  

Share | 
 

 Umiejętności

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
avatar
Bogini

Liczba postów : 44
Join date : 26/12/2014

PisanieTemat: Umiejętności   Sob Lis 05, 2016 3:41 pm

Umiejętności


Umiejętności są czymś, co wyróżnia pojedyncze jednostki na tle innych osób. Jakby nie patrzeć każdy człowiek rozwija się inaczej. Dlatego też nikogo nie dziwi, że dysponują oni zupełnie innymi zdolnościami. Mogą one dać przewagę w wielu różnych aspektach, jednakże może być ona nadrobiona dobrym rozegraniem sytuacji (dobrym pomysłowym postem), zwłaszcza gdy poziom umiejętności jest niski bądź różnica między poziomami jest niewielka.
Wymaga się, by wszystkie zdobyte umiejętności zawarte zostały w profilu. MG nie będzie szukać ich w całym forum, dlatego też wówczas może ich nie uwzględnić.

Umiejętności dzielą się na 5 poziomów, w stosunku do których cena rośnie adekwatnie:
- poziom 1-wszy - 5 PR,
- poziom 2-gi - 10 PR,
- poziom 3-ci - 20 PR,
- poziom 4-ty - 40 PR,
- poziom 5-ty - 80 PR.
Żaden z poziomów nie może zostać pominięty, dlatego też trzeba zakupić je wszystkie po kolei.

Na początku gry wybieramy dwie umiejętności na pierwszym poziomie oraz jedną na drugim.

Cechy Fizyczne


Żywa Tarcza – Jak można się domyślić, jest to umiejętność wpływająca na naszą wytrzymałość. Im wyższy jest jej poziom, tym więcej jesteśmy w stanie znieść i trudniej nas zranić.
Poz. 1 - Nieznacznie zmniejsza obrażenia otrzymywane w nieuzbrojonym starciu bądź też w wyniku niegroźnych zderzeń, czy upadków. Poparzenia też okazują się niewiele mniej dotkliwe.
Poz. 2 - Wcześniej wspomniane przypadki są już redukowane w znacznym stopniu. W sytuacjach, gdy normalnie mielibyśmy oparzenia I stopnia, nie pozostaje nam nawet ślad.
Poz. 3 - Obrażenia otrzymywane w nieuzbrojonym starciu bądź też w wyniku zwykłych zderzeń, czy upadków nie robią na nas wrażenia. Odczuwany ból zostaje w pewnym stopniu zredukowany. Odporność na poparzenia znów nieznacznie wzrasta. Ponadto nieco trudniej przebić nam ciało i połamać kości.
Poz. 4 - Obrażenia otrzymywane w nieuzbrojonym starciu bądź też w wyniku zwykłych zderzeń, czy upadków z siłą Osiłka poz. 2, nie robią na nas wrażenia. Odczuwany ból zostaje zredukowany, a poparzenia też są znacznie mniejsze. Ponadto trudniej przebić nam ciało i połamać kości.
Poz. 5 - Obrażenia otrzymywane w nieuzbrojonym starciu bądź też w wyniku zwykłych zderzeń, czy upadków z siłą Osiłka poz. 3 oraz Sprintera poz. 2 nie robią na nas wrażenia. Odczuwany ból zostaje zredukowany, a poparzenia też są znacznie mniejsze. Ponadto trudniej przebić nam ciało, a kości są niezwykle twarde. Efekty trucizn są spowolnione (o 1 turę).

Osiłek - Posiadaniem tej umiejętności cieszą się wszelcy siłacze. Ciągnięcie załadowanego wozu bez zaprzęgu? Niszczenie ścian samym naciskiem ciała? Targanie rzeczy znacznie większych od siebie? To może okazać się drobnostką.
Poz. 1 - Ruchy wymagające większej siły nie są już dla ciebie problemem, a ponadto uniesiesz o 30kg więcej niż przeciętny człowiek.
Poz. 2 - Twa siła pozwala tobie pociągnąć wozy i karoce, które zwykle potrzebują konia lub nawet 2.
Poz. 3 - Ten poziom pozwala podnieść wóz czy karetę, a nawet przesunąć pomniejsze głazy. Trzeba przyznać, że daje całkiem sporo krzepy.
Poz. 4 - Poza podnoszeniem wozy czy karocy ma się też jako taką swobodę ruchu podczas noszenia pojazdu. Rzucanie nim też jest możliwe, choć z powodu wagi i rozmiaru jest dość kłopotliwe, więc lądują dość niedaleko (mniej więcej 5 m).
Poz. 5 - Miotanie karocą czy pomniejszymi głazami nie jest dla ciebie już większym problemem. Podczas gdy inni podnoszą standardowe ciężary, ty możesz sobie pozwolić na burzenie budynków za pomocą olbrzymiej kuli na łańcuchu. Nawet funkcjonowanie w kilkukrotnie większej grawitacji nie powinno stanowić dla ciebie wyzwania.

Goniec - Szybkość jest to umiejętność kluczowa przy wszelkich odwrotach i wycofaniu się. W końcu trzeba umieć przebierać nogami, gdy coś idzie nie tak, jak należy.
Poz. 1 - Jesteś w stanie nieznacznie szybciej poruszać się od przeciętnego człowieka.
Poz. 2 - Ten poziom pozwala tobie biegać znacznie szybciej od normalnego człowieka.
Poz. 3 - Możesz sobie pozwolić na pościg za powozem i nawet go dogonić.
Poz. 4 - Rywalizacja z przeciętnym koniem nie stanowi dla ciebie żadnego wyzwania.
Poz. 5 - Udział w końskim wyścigu z czempionami nie jest problemem, może nawet wygrasz.

Cyrkowiec - Umiejętność odpowiedzialna za zwinność i zręczność, będące podstawą każdego akrobaty czy zabójcy. Przy jej pomocy można łapać ostrza w locie czy też wyrabiać wszelkie akrobacje w powietrzu.
Poz. 1 - Osiągasz zwinność nieznacznie większą od przeciętnego człowieka.
Poz. 2 - Na tym poziomie twa zwinność już znacznie przerasta przeciętnego człowieka, co objawia się w twoich unikach czy odskokach. Twoja zręczność z kolei przerasta tą u zwyczajnych osób.
Poz. 3 - Potrafisz na zawołanie zrobić salto, gwiazdę i tym podobne. Ze swoją zręcznością z kolei złapać w powietrzu rzucony nóż czy też topór, choć nie koniecznie ze stu procentową skutecznością.
Poz. 4 - Potrójna śruba w powietrzu, bieg i skoki na rękach? To betka, gdyż twój balans jest niesamowity. Co więcej możesz przechwycić pociski wystrzelone z potężnej procy, choć nie ma na to gwarancji.
Poz. 5 - Swobodne przeskakiwanie z ręki na nogę i z powrotem, wszelakie wygibasy w dowolnej pozie i sytuacji? Drobnostka! Wskakiwanie na ludzi z poziomem drugim cyrkowca? Niezbyt wymagające. Ponadto odbijając się od ścian z łatwością wskoczysz na budynki. A jak ze zręcznością? Jesteś w stanie złapać strzałę w locie, choć gorzej, jeśli jednak się nie uda.

Robotnik - Kondycja, czyli umiejętność charakterystyczna dla ludzi pracy, pozwalająca być im dłużej aktywnymi fizyczne. Jak wiadomo jest ona podstawą rolników, niektórych rzemieślników, a nawet wojowników.
Poz. 1 - Dzięki temu, że męczysz się nieco wolniej od przeciętnych ludzi, co pozwala ci to działać nieco dłużej
Poz. 2 - Ten poziom daje ci już całkiem sporą przewagę. Podczas gdy inni ledwie zipią, a mięśnie odmawiają im posłuszeństwa, ty masz jeszcze spore rezerwy.
Poz. 3 – Twoja kondycja wydaje się  całkiem niesamowita. Kiedy inni już padli nieprzytomni ze zmęczenia, ty masz jeszcze siły walczyć i nie zmienią tego żadne lekkie rany.
Poz. 4 - Dajesz radę działać niemal dwa razy dłużej od zwykłego człowieka i nawet średnie rany niewiele na to wpłyną.
Poz. 5 - Potrafisz działać prawie trzy razy dłużej od innych. Podczas gdy oni leżą wycieńczeni, ty dopiero się rozkręcasz. Zapewne nawet z ciężką raną byłbyś w stanie dalej działać.


Zmysły[/b]


Sokolooki - Ulepszając tę umiejętność stajesz kimś, kto może dostrzec wszystko w każdym miejscu i w każdym czasie. Pustynia, las czy miasto? Nie robią ci różnicy.
Poz. 1 - Łatwiej dostrzegasz mało rzucające się w oczy elementy w twoim najbliższym otoczeniu.
Poz. 2 - Bez problemu dostrzegasz mało rzucające się w oczy elementy w twym otoczeniu.
Poz. 3 - Widzisz znacznie więcej szczegółów dynamicznych, jak i statycznych w bliższej oraz dalszej odległości.
Poz. 4 - Pomijając powyższe plusy widzisz o połowę dalej niż normalnie. Naturalnie twa ostrość widzenia została odpowiednio do tego ulepszona.
Poz. 5 - Dostrzegasz najdrobniejsze szczegóły w bliższym otoczeniu, jak i tym dalszym, w sumie jesteś w stanie rozpoznać twarze innych w odległości dwukrotnie większej od zwykłego człowieka. Twoje oczy są niemal jak luneta, a ponadto potrafisz dostrzec strzałę w locie.

Królikouchy - Dzięki tej umiejętności twój słuch może sięgnąć perfekcji. Nic nie da rady cię zaskoczyć, gdyż słyszysz praktycznie niemal wszystko. Nawet mysz się nie zakradnie.
Poz. 1 - Twój słuch jest nieznacznie lepszy od innych, słyszysz z nieco dalszych odległości oraz trochę wyraźniej.
Poz. 2 - Słyszysz znacznie lepiej od przeciętnego człowieka. Twój zmysł wyostrza się i pozwala słyszeć na jeszcze większych odległościach. Właściwie szept z drugiego końca pokoju jest dla ciebie jak normalna rozmowa.
Poz. 3 - Skradający się kot czy skrytobójca nie są już problemem. Twoje uszy wyłapią niemal wszystko w twym najbliższym otoczeniu.
Poz. 4 - Zasięg ostrości twego słuchu jeszcze się rozszerza. Wychwycisz niemal wszystko w promieniu ponad 50 metrów.
Poz. 5 - Twój słuch to praktycznie już czysta perfekcja. Potrafisz odróżnić tonację i barwę głosu dowolnej osoby, a także usłyszysz szepty ludzi z ponad 100 metrów. Rozmowy prowadzone w sąsiednim pokoju, są dla ciebie całkowicie słyszalne.

Psonosy - Węch, to ciekawy zmysł, który po rozwinięciu może objawić się pewnym potencjałem. W końcu węch niczym jak u psa ma naprawdę wiele zalet.
Poz. 1 - Węch nieco lepszy od przeciętnego człowieka. Potrafisz odróżniać różne zapachy znajdujące się w powietrzu w pomieszczeniu.
Poz. 2 - Twój zmysł już znacznie przekracza możliwości zwykłego człowieka. Możesz odróżniać różne zapachy znajdujące się w powietrzu w otwartej przestrzeni oraz stwierdzić przybliżony kierunek jego źródła, jeśli znajduje się niedaleko.
Poz. 3 - Z łatwością rozpoznajesz różne zapachy, nawet te należące do różnych ludzi. Jesteś w stanie dokładnie wskazać ich źródło, o ile znajdują się w niedalekiej odległości.
Poz. 4 - Na tym poziomie jesteś w stanie tropić niemal jak pies myśliwski. O ile zapach zbytnio się nie ulotnił, to będziesz wstanie dotrzeć do celów znajdujących się nawet w dalszej odległości.
Poz. 5 – Teraz być może nawet przewyższasz najlepsze psy tropiące. Spokojnie dotrzesz do celu, nawet jeśli ślad zapachu już osłabł. Ponadto na podstawie zapachu potrafisz rozpoznawać stan emocjonalny innych ludzi.

Degustator - Dzięki tej umiejętności twój smak może osiągnąć niebotyczny poziom. Z łatwością zapamiętasz smak każdego dania, rozpoznasz jego skład oraz wyczujesz, czy czegoś do niego nie dodano.
Poz. 1 - Twoje kubki są bardzo wrażliwe. Potrafisz w przybliżeniu określić co jesz.
Poz. 2 - Twój zmysł na tyle się wyostrzył, że możesz wyczuć czy z daniem jest coś nie tak. Próba maskowanie przypalenia, czy dodania czegoś dziwnego z łatwością zostanie wykryta.
Poz. 3 - Na tym poziomie już bez problemu określasz z czego dokładnie składa się każde danie, którego spróbujesz.
Poz. 4 - Twoje zdolności stają się już całkiem zadziwiające, mianowicie poza rozpoznaniem składników potrafisz określić, jak zostały przyrządzone i ile to trwało. Poza tym smakując chwilę owoce, grzyby, zioła itp. bez problemu rozpoznajesz czy są trujące.
Poz. 5 - Doskonale radzisz sobie z rozpoznawaniem każdego smaku, nawet metalu. Rozróżnisz tak nawet srebro od platyny, w sumie ciekawe jak smakują? Ze swoim smakiem jesteś w stanie określić nawet kiedy coś się popsuło bądź kiedy doszło do zejścia żywej istoty.

Gęsioskóry - Po opanowaniu tej umiejętności mistrzowsko uczynisz swą skórę na tyle wrażliwą, że nawet przez kilka warstw ubrań wyczujesz liść, który na tobie wylądował.
Poz. 1 - Twój zmysł dotyku jest nieznacznie bardziej wyczulony, pozwala ci wyczuć drobne wypukłości oraz frakturę powierzchni.
Poz. 2 - Na tym poziomie twoje umiejętności znacznie się poprawiają. Badając dotykiem różne obiekty nie kiedy jesteś w stanie wykryć ich słabsze punkty.
Poz. 3 - Twa skóra już samym dotykiem pozwala ci dokładnie ocenić wytrzymałość danego przedmiotu, a nawet poznać materiał z jakiego jest wykonany.
Poz. 4 - Jesteś na tyle wyczulony, że nawet przez kilka warstw ubrań wyczuwasz przedmioty wagi liścia i umiesz nawet określić ich kształt.
Poz. 5 - Wyczuwasz nawet poruszenie wiatru, co sprawia że łatwiej ci przewidzieć i uniknąć niektóre ataki.

Przyśpieszona percepcja - Czas wziąć w rękę zegarek, gdyż wedle twych zmysłów czas zwalnia, a może nawet staje w miejscu.
Poz. 1 - Nie widać większej różnicy w tym co ty odbierasz, a co zwykły człowiek, no może poza tym, iż więcej zrozumiesz od trajkoczącej niezrozumiałej papli.
Poz. 2 - Twoje spostrzeganie szybko poruszających obiektów już znacznie się poprawiło. Zwykle to, co potrajałoby ci się przed oczami lub rozmazywało (np. ręka którą machasz przed oczami) teraz widzisz normalnie.
Poz. 3 - W twoich oczach wystrzelony z procy kamień jest niczym ledwie podrzucony dla zabawy. Chwycenie go wydaje się niczym trudnym, no ale trzeba pamiętać, że ty też się wleczesz.
Poz. 4 - Z twojej perspektywy nawet strzała zaczyna się wlec, co z pewnością zwiększa szanse na unik czy jej przechwycenie. Z drugiej strony, życie w tak wolnym świecie jest raczej upierdliwe.
Poz. 5 – Teraz nawet bełty z kuszy nie są ci straszne, o ile pamiętasz o tym, że twe ciało nie nadąża za twymi zmysłami. Normalnie nowa teraz wydawałaby ci się bezsensownym powolnym bełkotem, a dzień nieskończonością, ale dzięki treningom przywykłeś już do tego, więc jesteś to w stanie zarówno zrozumieć jak i znieść.

Metody Walki

Pięściarz - Mimo nazwy użytkownik tej umiejętności radzi sobie z dowolnym stylem walki bez broni. Po wyszkoleniu jest niczym mistrz sztuk walk, który jedną ręką obezwładniania grupy rzezimieszków.
Poz. 1 - Twoja walka wręcz jest nieco lepsza niż u przeciętniaka.
Poz. 2 - Posiadasz już całkiem przyzwoity poziom umiejętności. Daje ci to przeświadczenie, że typowy przeciętniak nie ma z tobą szans.
Poz. 3 - Twoje sztuki walki to wyższa szkoła jazdy. Kilku przeciętniaków na raz nie jest dla ciebie wyzwaniem.
Poz. 4 - Dla niektórych jesteś już mistrzem. Nawet grupa bandytów nie sprawiła by ci większych kłopotów.
Poz. 5 - Opanowałeś sztuki walki w najmniejszym stopniu, a twoje umiejętności są wręcz nadzwyczajne. Zapewne byłbyś w stanie przebić się przez w pełni uzbrojony oddział armii.

Szermierz - Posiadacz tej umiejki może posługiwać się w zwarciu dowolną bronią składającą się z rękojeści i głowni, to znaczy mieczami, sztyletami itp. Po przeszkoleniu są dla niego niczym przedłużenie ciała.
Poz. 1 - Już nie machasz ostrzem jak cepem. Z pewnością radzisz sobie lepiej niż pierwsza lepsza osoba.
Poz. 2 - Rozumiesz podstawy i umiesz je w pełni zastosować w walce. Od teraz z czystym sercem możesz się już tytułować szermierzem.
Poz. 3 - O ile wcześniej twe umiejętności były zalewie na poziomie szeregowego rycerza, to teraz możesz piąć się wyżej. Możesz walczyć na równi z 2-3 szeregowcami naraz.
Poz. 4 - Twoje umiejętności są już niemal wybitne. Zgrabne ruchy twojego miecza z łatwością rozbrajają grupę nieostrożnych przeciwników. Ze spokojem możesz szkolić innych.
Poz. 5 - Potrafisz niemal bezbłędnie walczyć mieczem. W tej dziedzinie mało kto ci dorówna, z łatwością narzucasz tempo i spychasz przeciwnika tam gdzie chcesz, a twoje cięcia odnoszą skutek dokładnie taki jakiego pragniesz.  

Pałkarz - Posługiwanie się wszelkim obuchem jest dla ciebie chlebem powszednim. Z biegiem czasu uzyskałeś taką wprawę, że rozłupywanie hełmów wrogów stało się dla ciebie praktycznie zabawą.
Poz. 1 - Twoje umiejętności walki obuchem są na poziomie ponad przeciętnym.
Poz. 2 - W pełni zrozumiałeś podstawy użycia broni obuchowych w walce.
Poz. 3 - Walka młotem czy maczugą jest dla ciebie całkowicie naturalna i przychodzi ci całkiem łatwo.
Poz. 4 - Twoje umiejętności są na poziomie niemal mistrzowskim, ze spokojem mógłbyś szkolić innych. Jesteś w tym na tyle wprawiony, że strącenie komuś hełmu jednym płynnym ruchem bez uszkodzenia głowy nie jest niczym trudnym.
Poz. 5 - Osiągnąłeś arcymistrzostwo w używaniu obuchu. Nie wielu rozumie tą broń tak dobrze jak ty. Z łatwością łamiesz nawet kości słonia i niszczysz zbroje.

Włócznik - Wbrew nazwie umiejętność obejmuje każdą broń drzewcową zakończoną ostrzem. Twa precyzja w używaniu włóczni i halabard jest zdumiewająca.
Poz. 1 - W walce używasz broni drzewcowej znacznie lepiej od typowego przeciętniaka.
Poz. 2 - Umiesz zastosować podstawy korzystania z broni drzewcowej w walce, co objawia się w twych pewnych ruchach.
Poz. 3 - Broń jest wręcz przedłużeniem twego ciała. Twoja walka bronią drzewcową jest całkiem zaawansowana, a robienie młyńców, przerzucanie ich z ręki na rękę, czy podrzucanie go wysoko w powietrze i przechwytywanie z powrotem jest całkiem banalne.
Poz. 4 - Jesteś już na takim poziomie że inni mogą nazywać się mistrze. Przecięcie liścia w locie? Drobnostka i to jeszcze wzdłuż głównej żyłki.
Poz. 5 - Teraz twoje umiejętności są wręcz absurdalne. W walce mało kto ci dorówna. Pewnie przeciąłbyś w jednej chwili kilkadziesiąt płatków w locie.

Miotacz - Jak można się domyślić broń miotana jest czymś na czym się znasz. Tomahawki, shurikeny, kunaie, to tylko mała próbka twego uzbrojenia.
Poz. 1 - Rzucasz mocniej, dalej i celniej od przeciętnej osoby.
Poz. 2 - Twój poziom jest już całkiem przyzwoity. W grze w rzutki i tym podobnych raczej nikt cię nie pokona.
Poz. 3 - Zawsze same dziesiątki? Z twymi umiejętnościami to możliwe i to jeszcze z dwukrotnie większej odległości.
Poz. 4 - Celne rzuty w biegu? Banał. W ruchome cele? Drobnostka. Pod tym względem byłbyś już profesjonalnym ninja.
Poz. 5 - Poprzednie poziomy to nic. Teraz podczas skoku robiąc jednocześnie fikołka i piruet i tak trafisz w ruchomy cel. Masz niemal stuprocentową skuteczność prawie w każdych warunkach.

Łucznik - Być może myślistwo było twym konikiem, gdyż łuk i strzału, bądź też kusza są twymi przyjaciółmi. Za jakiś czas być może będziesz jak ci legendarni strzelcy co zawsze trafiali w swój cel.
Poz. 1 – Radzisz sobie lepiej niż kompletny amator. Celowanie idzie ci nie najgorzej, a strzała nie schodzi z cięciwy.
Poz. 2 - Twoje ruchy są już całkiem płynne i nie dochodzi do żadnych zgrzytów. Strzały też już zawsze trafiają w tarczę, to jest coś.
Poz. 3 - Co tam tarcza, dziesiątki stały się twoim standardem. Możesz robić furorę na zawodach.
Poz. 4 - Strzelanie do ruchomego celu? Nic trudnego. Strzelanie będąc samemu w ruchu? Żaden problem. Możesz potraktować to jako poranny trening, a wyniki i tak będą świetne.
Poz. 5 – Strzelałeś kiedyś do tarczy przymocowanej do boku galopującego mustanga? To nic takiego, prawie na pewno trafiłbyś w dziesiątkę. Twe umiejętności ją już niczym z innego świata.

Wiedza
Wynalazca - Wiedza i nauka są twymi przyjaciółmi. Rozumiesz znacznie więcej niż inni i dlatego należysz do grupy tych, którzy swymi tworami pchają świat do przodu.)
Poz. 1 - Znacznie lepiej rozumiesz wszelkiego rodzaju szkice i projekty. W końcu nim zbuduje się coś nowego najpierw trzeba się zorientować w tym co już powstało.  
Poz. 2 - Wszelkie plany to już betka, w większości przypadków wystarczy ci chwila by wszystko zrozumieć. W sumie masz na tyle doświadczenia by tworzyć samemu prostsze mechanizmy.
oz. 3 - Już bardziej zaawansowane mechanizmy są w zasięgu twej ręki. Może dałbyś radę zbudować nawet zegarek sprężynowy o ile kowal załatwiłby ci odpowiednie części.
Poz. 4 - Mechaniczne czółenka,  prymitywny piorunochron i prostsze urządzenia mechaniczne, to wszystko jest w zasięgu twojej ręki. Twoja wiedza jest jedną z największych.
Poz. 5 - Twój talent twórczy i zrozumienie technologi znacznie przekracza możliwości ludzi tego okresu. W pewnym sensie czujesz się jakbyś przebywał wśród jaskiniowców. Możesz zbudować niemal wszystko, o ile masz odpowiednie części. (w trakcie ustaleń)

Medyk - Opatrywanie, składanie kości, a nawet leczenie chorób, to coś na czym się znasz. Ciało ludzkie nie ma przed tobą tajemnic.
Poz. 1 - Znasz budowę anatomiczną oraz morfologiczną człowieka. Potrafisz także wykonać przyzwoity opatrunek
Poz. 2 - Masz pełne przeszkolenie z pierwszej pomocy. Nawet naprawdę ciężkiego rannego potrafisz utrzymać przy życiu na dłuższy czas by przybył lepszy medyk, o ile dysponujesz odpowiednimi środkami.
Poz. 3 - Potrafisz samemu pozszywać nawet ciężej rannych oraz rozpoznać objawy bardziej pospolitych chorób. Wiesz nawet jak je wyleczyć. Ponadto badając ciało potrafisz przybliżyć przyczynę zgonu.
Poz. 4 - Twoje umiejętności w zszywaniu ludzi znowu się trochę poprawiły, poradzisz sobie też nawet z mniej typowymi chorobami. Ponadto starczy ci chwila by podać dokładną przyczynę czyjegoś zgonu.
Poz. 5 - Taki medyk jak ty trafia się jeden na sto tysięcy. Wszelkie operacje nie stanowią wyzwania, czy to przeszczep, transfuzja, czy coś innego. Znasz nawet najbardziej unikalne choroby i sposoby ich leczenia.

Kowal - Obróbka metalu to coś na czym się znasz. Tworzenie broni i innych przedmiotów metalowych nie stanowi dla ciebie problemu.
Poz. 1 - Potrafisz znaleźć w metalu wszelkie zanieczyszczenia oraz znasz teoretyczne aspekty wykuwania metalu.
Poz. 2 - Rozpoznajesz bardziej pospolite rudy metalu oraz potrafisz wykuć prostsze przedmioty.
Poz. 3 - Dajesz sobie radę z rozpoznawaniem większości metali, a po twoich tworach widać, że wychodzą spod lepszej ręki.
Poz. 4 - Rozpoznajesz praktycznie wszystkie metale. Potrafisz wykuć już całkiem zaawansowane przedmioty. Potrafisz tworzyć stal damasceńską, nierdzewną itp.
Poz. 5 - Metal praktycznie nie ma przed tobą tajemnic. Potrafisz mu też nadać niemal każdą formę.

Analityk - Informacje to coś co lubisz. Znasz każdą nawet najmniejszą ploteczkę w okolicy. Ta, właściwie to wiesz zdecydowanie za dużo...
Poz. 1 - Wystarczy moment być mógł ocenić uczucia panujące wewnątrz otaczających cię ludzi. Czy to złość, strach bądź miłość, nic się przed tobą nie ukryje. Ponadto lepiej zapamiętujesz wszelkie informacje.
Poz. 2 - Możesz w przybliżeniu ocenić czy twój rozmówca coś kręci czy nie. Jakby nie patrzeć bujdami się nie interesujesz.Dodatkowo podczas zwykłego spaceru po mieście bez większego zwracania uwagi na otoczenie będziesz pamiętał ilu i jakich ludzi minąłeś (wiek, płeć itp.)
Poz. 3 - Potrafisz ocenić czego dotyczy mocna strona innych ludzi (umiejętność z najwyższym poziomem jest  umiejętnością praktyczną, zmysłem itp.). Dodatkowa twoja zdolność wykrywania kłamstwa jeszcze się poprawiła.
Poz. 4 - Już po jednym rzucie okiem wieszczym jest mocna strona innych ludzi (umiejętność z najwyższym poziomem). Każdy fałsz z kolei czujesz nosem, nie da ci się wmówić żadnej bujdy.
Poz. 5 - Bez problemu rozpoznajesz potencjał każdej napotkanej osoby (umiejętności i ich zaawansowanie). Z kolei szybki rzut na ubrania danej osoby pozwala ci określić gdzie była i co robiła chwilę temu, a jeśli zostały jakieś ślady, to i parę godzin wcześniej.

Zielarz - Rośliny są Twoją pasją, nie mają przed Tobą tajemnic. Przy ich pomocy tworzysz niesamowite leki, suplementy i inne środki(tak, te odurzające też). Potrafisz je nawet hodować!
Poz. 1 - Znasz pospolite rośliny oraz ich podstawowe zastosowanie w surowym stanie. Nie jesteś specem, ale na pewno nie aż takim żółtodziobem, jakim mogłoby Ci się wydawać.
Poz. 2 - Potrafisz zrobić proste leki o niezbyt silnym działaniu, napary kojące skołatane nerwy oraz odtrutki na toksyny pochodzenia roślinnego.
Poz. 3 - Znasz już większość roślin, a Twoje środki mają już efektywność odznaczającą się na rynku. Maści czy tabletki na zatamowanie krwawienia, silniejsze środki nasenne czy zwiotczające i tym podobne są w Twoim zasięgu. Trucizny sprawiają Ci problemy i co jakiś czas przypadkiem sam się "nadziejesz" na swój projekt, ale generalnie rosłego dzika po dłuższym czasie powalą.
Poz. 4 - Rozpoznajesz praktycznie wszystkie rośliny. Jedynie te rzadko spotykane sprawiają Ci problemy, ponieważ niezbyt miałeś okazję je przestudiować ze względu na ich małą ilość. Potrafisz też zrobić już całkiem zaawansowane leki, które usprawniają działanie organizmu. Środki całkowicie paraliżujące czy symulujące śmierć to dla ciebie nic o ile niczego nie sknocisz po drodze i nie zostaniesz rozproszony. Trucizny, które dotąd wydawały Ci się zbyt skomplikowane obecnie pozwalają Twojemu umysłowi na wyprodukowanie takiej, która powali nawet słonia.
Poz. 5 - Jeśli kiedykolwiek istniała jakaś mikstura nie będąca legendą czy mitem, to Ty z pewnością będziesz w stanie odtworzyć jej recepturę. Oczywiście mówimy tu o takich, które powstały przy użyciu tylko i wyłącznie roślin.


Złodziej - Dobra materialne to jedyne rzeczy, które kochasz. Dlatego też dbasz, by pozyskiwać je w sposób niekoniecznie prawy czy legalny. Powiada się, że mistrzowie w jedną noc potrafią zostawić dom nawet bez mebli.
Poz. 1 - Masz instynkt do pieniędzy. Potrafisz wyczulić zmysł na ciężki szmal obijający się o siebie w ciasnej kieszeni jakiegoś przechodnia, o ile nie jest głośniej niż na targu. Niestety jednak o otwieraniu zamków możesz jeszcze zapomnieć.
Poz. 2 - Podebrałeś gdzieś nauki korzystania z wytrychów, przez co potrafisz rozbroić prostsze zamki, będące nieco zardzewiałe. O ile będziesz miał wystarczająco dużo czasu i skupienia Twój zmysł przestępcy zostanie zaspokojony obrabowaną chatką na obrzeżach miasta. Niestety jednak zawsze się zdarzy, że zostawisz po sobie jakiś znak - nawet niechcący. Przypadki w pracy się zdarzają.
Poz. 3 - Zacząłeś parać się rabunkiem domów klasy średniej. Można powiedzieć, że Den to Twój drugi dom, albo raczej miejsce "pracy". Potrafisz bez pozostawienia śladów na nowiuśkim zamku rozbroić go, o ile jest średnio trudny. W końcu też jesteś w stanie planować swoje ataki o porze nocnej, a nie tylko po zmroku, będąc tym samym w stanie czasami zachęcić innego złodziejaszka(NPC) do pomocy, o ile zaoferujesz mu odpowiednią część łupu. W dodatku jeśli nie zrobisz tego celowo, to nie zostawisz po sobie ani śladu.
Poz. 4 - Jesteś jedną z osób, która obraca się w niewłaściwym towarzystwie jak baronowie pośród dam poszukujących bogatych mężów. Znasz lokalizację gildii złodziei, w której masz nieco wpływów, przez co jesteś w stanie zaopatrzyć się w pośrednio odpowiednie narzędzia do napadu. Jeśli istnieje coś, czego nie potrafisz obrabować wraz ze swoją szajką, to tylko i wyłącznie srogo strzeżone skarbce oraz zamek cesarski.
Poz. 5 - Niektórzy bardziej znani złodzieje w półświatku kłaniają Ci się, o ile sami nie chcą Cie sprzątnąć, bo sprawiasz im konkurencję. Z odpowiednim przygotowaniem i osprzętem będziesz w stanie rabować nawet mocno strzeżone skarbce. Potężne ryzyko, jednakże o ile Ci się uda - będzie warto.


Temat został wykonany przez Mangara
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Umiejętności
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Profesje i wymagane umiejętności dodatkowe
» Spokojnie, będzie boleć tylko kurewsko mocno. [pozyskanie nowej umiejętności: Torturowanie]
» Mądrości przeszłości : nauka nowej umiejętności - zwinności.

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Nyralia :: Administracja :: Wiedza :: Mechanika-
Skocz do: